Vi älskar spel

Både att spela och utveckla

Utvecklarna

Rikard Jespersen

Politiskt mångfacetterad speltok

Arbetat med spel från och till sen 1999

Så var börjar man när man får uppmaningen "Skriv en blurb om dig själv?!" Efter att ha skrivit regler och flavourtext till över tre hundra kort så borde väl inte det vara några problem. Eller? Ska sanningen fram hade jag hellre skrivit 100 belastningar till än den här lilla texten om mig själv. Men helt kortfattat är det jag som kläckte idén som till slut blev Världsregeringen. Jag kan antagligen kalla mig för huvudkonstruktör. Men precis som vilket huvud somhelst är jag ingenting utan mina suveräna medkonstruktörer. Vi får väl se vem av dem som utger sig för att vara spelets kropp och vem som säger sig vara själen ;)

Patrik Hultén

Jag spelar ju fel!

Pysslat med spel sedan tidigt 2000-tal

Jag har varit inblandad i flera spel tidigare, från SwärjE till Noir, via en del andra försyndelser. LoveSoap is cardgame? Japp, det var jag som missade den korren i spelet med samma namn. Har alltid tecknat, och ligger bland annat bakom serien Blaren, som gick i tidningarna Codex och Widescreen. Det var där jag träffade mina medkonstruktörer. För att fortsätta Rikards analogi får man väl säga att jag är spelets kropp, då jag är skyldig till mycket av det som syns när man tittar på de glada bilderna. Givetvis har vi alla varit med och bidragit med både det ena och det andra, men grafiken var huvuduppgiften. Bonusfråga: Kan ni gissa vilken bild som gjordes först? Hint: Den skiljer sig från alla andra bilder på ett halvtydligt sätt...

Victoria Eriksson

Världssamvete och van vinnare

Spelutvecklare i sinnet sedan barnsben

Att påstå att jag är spelets själ skulle vara lögn. Världsregeringen har sin egen själ, en som har växt fram ur ett ofantligt roligt och stundtals rätt utmattande samarbete. Möjligen skulle jag kunna kalla mig själsdanare i den mening att jag slagit vakt om gränserna när mina medskapare spunnit iväg långt bortom vad som tålt att se offentlighetens ljus. Eller som Patrik uttryckte det: du är spelets sanity check. Regelknorrar och ordvrängerier har varit en fröjd att bidra med i det här sällskapet där alla tankar tillåtits att komma fram – oavsett om de sedan blivit kvar eller inte – och det är sanslöst spännande att trettio år efter det första egengjorda spelutkastet till slut få smaka på ordet spelskapare!

Vill du veta mer om oss?

Om du delar vår passion för spel och vill veta mer om oss, eller våra spel är du välkommen att höra av dig till oss på vår Facbooksida.

Speltest och ovärderlig hjälp


Ett stort tack till alla er som hjälp oss att komma i mål med Världregeringen. Ni är bäst!

Jonas "appendix" Björk, Nenya Jespersen, Johan Forsell, Karl Malmer, Ellinor Claesson, Emma Dahl, Pontus Lindh, Rebecca Holm, David Karlsson, Gustav Alholt, Dennis Eriksson, Mattias Falck, Hjördis Jespersen, Leif Jespersen, Johan Hoflin, Joakim Risberg, Petter Nallo, Patrik Strömer, CB Du Rietz, Daniel Lehto, Cristoffer Wiker, Björn Ekenberg, Ingemar Ragnemalm, Daniel Jensen. Christer Ekberg och alla som spelat med oss på GothCon, Borås Spelkonvent och LinCon!

Inte bara Världsregeringen

Sjukhuset (arbetsnamn)

2-4 spelare, från 12 år
Som chef för ett privatsjukhus gäller det att få så många patienter som möjligt. Hur patienterna hamnade på just ditt sjukhus är mindre viktigt.

Trinity (arbetsnamn)

2-7 spelare, från 12 år
Undergången är nära förestående och den enda chansen till överlevnad är att fly. Men vilken väg väljer du, teknologi, religion eller magi?

Conspiracy of the ages (arbetsnamn)

4-8 spelare, från 15 år
Du är den andliga ledaren för ett hemligt sällskap och du styr världen från skuggorna. Tyvärr är du inte ensam om att veta vad som är bäst för världen och således måste du samarbeta med andra hemliga sällskap för att styra världen i rätt rikttning. Men akta dig, om du avslöjar vilket hemligt sällskap du tillhör är du inte så hemlig längre och då är det lättare att sabba dina planer.

Utopia (arbetsnamn)

3-5 spelare, från 8 år
Du och dina medspelare är alla en aspekt av undergången och tillsammans försöker ni få jorden att gå under. Tyvärr motarbetar spelet er genom att utvecklingen hela tiden går framåt och mänskligheter blir allt lyckligare. Hinner ni ödelägga jorden innan människorna lyckats lösa alla problem och finner sitt utopia?